קבינט הדיור אישר את הסכם "נתיב לדירה" ואת תכנית "מחיר מטרה"

שלמה בן יוסף No Comments on קבינט הדיור אישר את הסכם "נתיב לדירה" ואת תכנית "מחיר מטרה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קבינט הדיור אישר היום את הסכם "נתיב לדירה" אשר במסגרתו משרדי התחבורה, אוצר, הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל הגיעו לסיכום תקציבי בהיקף של כ-4 מיליארד ש"ח אשר יחול בין השנים 2014-2020 למימון כ-45 פרויקטים תחבורתיים בעלי זיקה לדיור תוך הקדמת ביצוע פרויקטים והתאמתם ללוח הזמנים הצפוי לבניית יחידות הדיור. המהלך צפוי לאפשר את שיווקן של כ-50,000 יחידות דיור.

כמו כן במסגרת ההסכם ימומנו תכנון פרויקטים ארציים בתחום התחבורה הדרושים לצורך שיווק מחנות סירקין, צריפין ותל השומר ועוד פרויקטים נוספים. הסכם זה מהווה את תכנית העבודה המרכזית של המשרדים בתחום תשתיות התחבורה תומכות הדיור לשנים הקרובות ונותן ודאות ליזמים ולתושבים ביחס לקיומן של תשתיות ראויות לפרויקטים.

בנוסף, אישר הקבינט את תכנית מחיר מטרה שהוגשה על ידי שרי האוצר והשיכון, על פי ההחלטה תובא למועצת מקרקעי ישראל החלטה בדבר יישום שיווק מכרזי קרקע למגורים בשיטת "מחיר מטרה" בהתאם לעקרונות הבאים:

• השיווקים במסגרת מחיר מטרה יתבצעו בין השנים 2019-2014.
• המציעים יתחרו על תשלום המקסימלי בעד הקרקע, כאשר הם חייבים למכור כ-80% מהדירות בכ-20% הנחה מהמחיר הממוצע במתחם, כפי שיקבע השמאי הממשלתי.
• בתכנית יכללו דירות שמחירן, אחרי קביעת הנחת מחיר מטרה עומד על 16,000 ₪ למטר מרובע.
• בסך הכל ישווקו במסגרת התכנית 66,000 דירות , כאשר בכל שנה תשווקה 12,000 יחידות דיור בבנייה רוויה.
• מכרזי מטרה לא יחולו בשיווקים של מתחמי מחנות ובסיסי צה"ל העתידים להתפנות.
• הזכאים לרכישת דיור במחיר מטרה יהיו חסרי דיור וכן משפרי דיור כפי שתקבע המועצה לעניין זה.
• בתכנית יכללו יחידות דיור בהן ערך הקרקע כולל כל העלויות עולה על כ-80,000 ליחידת דיור.
• במקרה בו שיווק הקרקע במסגרת מחיר מטרה יתקיים במקומות בהן נחתמו הסכמי גג יינתן מענה מלא לרשות המקומית בשל שיווק הקרקע בהנחה והקטנת סכום חלף השבחה באמצעות:
1. השלמת התשלום לו זכאית הרשות בגין מוסדות ציבור לסך של 15,000-18,000 ₪ ליחידת דיור.
2. הפחתת שיעור יחידות הדיור שישווקו במסגרת מחיר מטרה מ-80% ל-60%.

עוד אישר הקבינט הצעת החלטה שהגיש השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, בעלות כוללת של 30 מיליוני ₪ בנושא עידוד בנייה ירוקה על מנת לצמצם את יוקר המחיה, לשמור על בריאות התושבים, לצמצם את צריכת המשאבים ולקדם את עצמאותה האנרגטית של מדינת ישראל. על פי ההחלטה, יבצע המשרד להגנת הסביבה פעולות הסברה לציבור במהלך השנים 2014-2016, יקדם את הקמתו של מכרז ידע ישראלי לבנייה ירוקה, יפעל לקידום מסגרת להכשרת כוח אדם מקצועי בתחום ויעדכן את התקנים בנושאי בנייה ירוקה. בנוסף, יפעל שר האנרגיה לבדיקת עמידת מבנים בדרישות תקנים הנוגעים לבנייה ירוקה ומשרד האוצר יתקצב מחצית מהמטלות אשר הוטלו על המשרד להגנת הסביבה.

כמו כן אושררה החלטת מועצת מקרקעי ישראל בדבר שינוי מדיניות של רשות מקרקעי ישראל בדבר העברת בעלות לחוכרים. ההחלטה התקבלה על מנת לעודד חוכרים להפוך לבעלי קרקעות ולצמצם את החיכוך עם רשות מקרקעי ישראל, ועל כן נעשה שינוי במנגנון אשר הפחית את שיעורי התשלום במקרה של העברת בעלות.



0 תגובות